ÜNİVERSİTE REHBERİ #5 | HAZIRLIK OKUMAK


Üniversiteyi kazananların veya tercih listesi hazırlayanların kafasında hep aynı soru: Hazırlık okuyalım mı okumayalım mı?

Instagramda bu tip mesajları çok alıyorum. O yüzden net bir şekilde açıklamaya çalışacağım.

Şimdi hazırlık okumak isteme sebebinize bağlı. Bazıları gibi bir sene boyunca çok ders çalıştım, hazırlıkta gezip tozup üniversite hayatını yaşayayım, daha az ders çalışayım diyorsanız hazırlık okuma fikri size çok mantıklı gelir. Yani bir senenizi göze alıyorsanız okuyun tabi. 

Bazıları da var ki sene kaybetmek istemiyor ama İngilizcesinin yetersiz olduğunu düşünüyor. Genelde bu düşüncede olanların kafasında iki farklı şey olur. Birincisi hazırlık okumak diğeri yaz tatillerinde İngilizce dil kurslarına gitmek. Öncelikle bir sene ücretsiz orta düzey bir İngilizce eğitimi almak mı? Parça parça kaliteli ve bir hayli masraflı İngilizce eğitimi almak mı? Masrafı sorun etmiyorsanız yaz tatillerinde veya boş zamanlarınızda dil kursuna gitmek sizin için daha yararlı olur. Ama sürekli tekrar etmeniz, pratik yapmanız gerektiğini unutmayın. Diller nankördür çünkü. Kullanmazsanız çabucak unutursunuz.

Pekala Masraf yapacak durumum yok, minimum parayla ve minimum zamanda nasıl İngilizce öğrenirim derseniz tek seçeneğiniz üniversitenizin vereceği hazırlık eğitimi oluyor. Bu süreçte çok çalışıp kur sınavlarını vererek hazırlığı kısa sürede tamamlayabilirsiniz. Yıl sonuna kadar da hocalarınızdan izin alarak derslere katılabilir veya evinize dönüp birinci sınıfın derslerine evinizde çalışabilirsiniz. Bu söylediğim İngilizcesi 0 denecek kadar yetersiz olan öğrenciler için. Ekstra bir yöntem olarak dil öğrenme masrafını biraz daha düşürmek adına başlangıç seviye İngilizce için (A1 ve A2yi kastediyorum.) Halk eğitim kurslarından veya belediyelerin açmış olduğu ücretsiz kurslardan veya gençlik merkezlerinden ücretsiz olarak öğrenip orta seviye(B1-B2) için dil kursuna gidebilirsiniz. 

İngilizcem normal seviyede ama yine de okumalı mıyım? diyenler içinse şöyle önerilerim olacak. Eğer özel üniversitede okuyacaksınız büyük olasılıkla bölümünüzde İngilizce eğitim verilecektir. Bu yüzden okumanız sizin yararınıza olacaktır. Aynı şekilde devlet üniversitesinde okuyacaksınız ve bölümünüz %100 İngilizce ise yine de okumanızı tavsiye ederim. Ama bölümünüz Türkçe veya %30 İngilizce ise ve ODTÜ, İTÜ, Boğaziçi Üniversitesi gibi üniversitelerde okuyacaksanız yine de hazırlık okumalısınız. Çünkü bu tip üniversitelerin İngilizce hazırlığı kalitelidir. Ama orta seviye bir üniversiteyse benim tavsiyem yıl kaybetmektense direkt olarak bölüm derslerinize başlamanızdır. 

Benim İngilizcem orta seviyedir. Hazırlık okumayı düşünüyordum üniversiteye başlarken. Hazırlık sınavlarına girdim ve ne biliyorsam yaptım. Ve zor bir sınavdı ne yalan söyleyeyim, bir karış uzunluğu kadar İngilizce paragraf soruları vardı. Ama sonuçlar açıklandığında sınavı geçtiğimi öğrendim. Yani hazırlık okumama gerek kalmadı. Direkt derslere başladım. 

Bende olduğu gibi sizin de böyle durumlar başınıza gelebilir. Sınav zorsa bile ne biliyorsanız yapın ki belki hiç okumanıza gerek kalmayabilir. 

Elimden geldiğince her öğrencinin İngilizce seviyesine, okuluna göre hazırlık okumalı mıyım? sorusuna bir cevap vermeye çalıştım. 

Umarım işinize yaramıştır.

Mutlu günler. 

1. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #1 | ORTAM & ÇEVRE
2. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #2 | DERSLER
3. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #3 | SINAV - NOT SİSTEMİ
4. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #4 | SOSYAL KULÜPLER
6. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #6 | MÜHENDİSLİK OKUMAK
7. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #7 | BAŞKA ŞEHİRDE OKUMAK VS. AİLEYLE OKUMAK
8. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #8 | ANTALYA'DA OKUMAK
9. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #9 | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ

7 yorum :

  1. Her üniversite de hazırlık yok tabi.Ama ingilizce öğrenmek gibi bir artısı olur hazırlık okumanın.Eğer hazırlık için yapılan ingilizce sınavını geçersende hazırlık okumak istesen buna izin veriyorlar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu soruyu hazırlığı olan bölümler için hazırladım, hazırlığı olmayan bölümü okumak isteyenler bunu düşünmez zaten.
      İzin veriyorlar diye biliyorum. Sınavı geçersen B1 ama devam edersen B2ye kadar yükseltebiliyormuşsun ancak vakit kaybı olduğunu söylüyorlardı.

      Sil
    2. Anladım Teşekkürler:)

      Sil
  2. bu camiada benden başka bir mühendis sitesi görünce şaşırıyorum ne yalan söyleyeyim :)
    güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak mühendislik sitesi sayılmaz ama bölümümle alakalı ufak tefek şeyler yazıyorum. Teşekkürler. :')

      Sil
  3. Çok faydalı bilgiler, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!