LABORATUVAR DEFTERİ NASIL HAZIRLANIR?


Selamlar! Bu dönem üniversitede Genel Mikrobiyoloji dersi alıyorum. Bu dersi hem teorik hem pratik olarak görüyoruz. Pratik kısımda da mikrobiyoloji laboratuvarında çalışıyoruz. Teknik Kütüphane kategorisi içerisinde Rapor Nasıl Yazılır? Rapor Defteri Nasıl Hazırlanır? ve Mikrobiyoloji Lab Uygulamaları olarak yazılar hazırlamaya karar verdim. Bu kararın çıkış noktası ise tamamen Türkçe kaynak oluşturmak. Çünkü yaptığımız uygulamaların bazıları Türkçe olarak yok. İhtiyacı olanlar ve kendim de tekrar etmek için böyle yazılar hazırlamaya karar verdim. Hem belki bazılarınızın ilgisini bile çekebilir!

Kimya, biyoloji laboratuvarında uygulama dersi alan çoğu bölüm için işe yarar bilgiler olur diye umuyorum.

Pekala, uzadı farkındayım. Hemen laboratuvar defteri nasıl hazırlanır, anlatıyorum.

Öncelikle laboratuvar dersinize veya hocanıza göre defter düzeniniz değişebilir. Benim hocama göre ve bana göre de olması gereken laboratuvar defter düzeni böyle olmalı:

  1. Spiralsiz, 60 ve 60 üstü sayfalı bir defteriniz olsun. Spiralsiz olmasının sebebi ileride kullanacağınız zaman sayfaların kopmasını, kaybolmasını engellemek. 
  2. İlk sayfasına Adınızı/Soyadınızı/Eğitim Öğretim Yılını/Laboratuvar Dersinizin Adını/Okul Numaranızı/İletişim Numaranızı yazın.
  3. İlk dersinizde veya her haftaki derste size yapacağınız uygulama ile ilgili bir föy veya bilgi verilir. Bu bilgilere göre her haftaki uygulamalarınız için aşağıdaki gibi bir tablo hazırlayın.
  4. Raporu yazarken sadece sağ taraftaki yaprakları kullanın. Yani sayfaları arkalı/önlü kullanmayın.
  5. Tek renk bir kalem kullanın. Siyah/mavi pilot kalem ideal olacaktır.
  6. Raporunuz, ona özel olan uygulama için maksimum 2 sayfa olsun.
  7. Raporunuzu hazırlarken şu şekilde bir sıralama yapın:
    -Uygulama Adı:
    -Uygulama Amacı:
    -Uygulamada Kullanılan Malzeme ve Cihazlar:
    -Uygulamanın Yapılışı:
    -Uygulamanın Sonuçları:
    -Tartışma:
      -bu kısma bazı standartlara göre sizin elde ettiğiniz sonuçları kıyaslama yapacaksınız. Mesela TSE'ye göre çiğ sütte olması gereken bakteri miktarı/benim bulduğum değer kıyaslaması-
  8. Bu kısımları doldurduktan sonra alt kısmına da şunları eklerseniz hocanızın değerlendirmesi kolay olacaktır;
    -Değerlendirme Tarihi:
    -Değerlendirme Notu:
    -İmza:
  9. Net, anlaşılır, kısa cümleler kurmaya özen gösterin.
  10. Uygulama yapılışını yazarken maddeler halinde ve geniş zamanlı cümleler kurun. (Örneğin; 1-Özenin büyük ucuyla Pichia Pastoris kültüründen örnek alınarak lam üzerine camı çizmeden yayılır.)

Umarım işinize yarar bilgiler verebilmişimdir. Herhangi bir sorunuz varsa yorum olarak yazmayı unutmayın!

Başarılı günler!

7 yorum :

  1. Daha önce hiç laboratuvarda çalışmadım, zor olsa gerek :)

    Kolaylıklar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz zor evet ama uygulamalı olarak yapmak insana çok daha kolay öğretiyor.

      Teşekkür ederim. :))

      Sil
  2. Ah Allah kolaylık versin zor işler sanırım bu arada Blog keşif etkinliğinden geliyorum g+ ve blogtan takipteyim bana da beklerim www.masalzehra.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler!
      O zaman hoşgeldiniz, hemen uğruyorum blogunuza. :)

      Sil
  3. Bir mühendis yolunda olduğum için bu seri fazlasıyla işime yarayacak gibi görünüyor. Çok teşekkür ederim. Sana da kolay gelsin, meslektaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşine yararsa ne mutlu bana! Çok teşekkür ederim. Sana da kolay gelsin başarılar. :)

      Sil
  4. Merhabalar, hoş geldiniz. Biraz geç oldu kusura bakmayın. Hemen uğruyorum blogunuza. Teşekkürler

    YanıtlaSil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!