11.22.63 | DİZİ YORUMU


11.22.63, 2016 Amerikan yapımı bir bilim kurgu, dram dizisi. Dizi dediğime bakmayın aslında 1 sezonluk mini-dizi. 1 sezonu da 8 bölümden oluşuyor. Bu dizi, Stephen King'in 11.22.63 adlı romanından uyarlama. Yönetmenliğini JJ Abrams ve Stephen King'in, yapımcılığını ve aynı zamanda başrol oyunculuğunu James Franco'nun yaptığı bir dizi 11.22.63. Konusu, James Epping'in Neşeli Günler filmindeki Ziya'nın dediği gibi "Rahmetli Başkan Kennedy"nin suikastının önlenmesi amacıyla 2016 yılından 1960 yılına giden bir geçidi (ki bu geçide dizide tavşan deliği adı verilmiş) kullanması. İlk bakışta politik bir konusu varmış gibi görünse de tamamen öyle değil. Politik olmasının yanı sıra dram, aşk, gerilim, aksiyon, gizem gibi birçok konuyu içeriyor. İzlerken sıkılmanız bana kalırsa mümkün değil.

    Dizinin en kötü yanı tabi ki de mini dizi olması. Bittiğinde çok dipsiz bir boşluğa düşüyorsunuz. Biraz daha devam edebilirdi diye düşünüyorsunuz ama bıraktıkları yer gerçekten efsane

    Dizideki oyunculuklar, 60'lı yılların havası, minik aksan farklılıklarına dahi yer verilmiş olması çok kaliteli olduğunu kanıtlıyor. Diziyi izlerken gerçekten 60'lı yılları yaşıyormuşsunuz gibi, kusursuz. 

    Dizinin beni etkileyen kısmı "doğru insan-yanlış zaman" kavramı. O kadar güzel işlenmiş ki kurgu olduğunu bilmenize rağmen üzülebiliyorsunuz. 

    Eğer uzunca boş vaktiniz varsa bir solukta bitirebileceğiniz bir dizi, hem kısa olması itibariyle hem de sürükleyici olmasıyla. 

    Benim diziden çıkardığım mesaj: "Geçmişte insanlar hatalar yapar ve keşke hata yapmasaydım, keşke bunu yapsaydım diye yakınır. Aslında hatalarımız sayesinde bulunmuş olduğumuz konumdayız. O hataları yapmasaydık belki bulunduğumuz durumdan daha kötü, edindiğimiz bilgi ve tecrübelerden yoksun olurduk. İşte tam bu yüzden keşkeleri bir kenara bırakıp önümüzdeki hayata bakalım ve anın tadını çıkaralım."

    Finaline değinmek gerekirse belki de çok nadir şekilde efsane biten finallerinden biriydi. En duygusuz insanları bile hüzünlendirecek türden... Dizinin bittiğine mi yoksa finalinin muhteşemliğine mi duygulanacaksınız bilemiyorsunuz. Son bölümü tekrar izlemeyi bile düşünebilirsiniz çünkü gerçekten efsane. İşte bu yüzden diyorum bittiğinde dipsiz bir derinliğe düşeceksiniz. Bu yüzden 11.22.63 benim için en iyiler arasında, sizin için de öyle olacağına eminim.

    Dizinin en çok sevdiğim repliği final sahnesinde okunan bu şiirdi.

     “Bu odayı veya müziği biz istemedik,davet edildik sadece. 
      Bu yüzden, madem karanlık; etrafımızda dönelim yüzümüzü ışığa.
      Bolluğa minnettar olmak için katlanalım zorluklara. 
      Keyfin tadına varabilmemiz adına acı verilmiş bize. 
      Ölümü reddetmemiz için hayat verilmiş bize.
      Bu odayı veya müziği biz istemedik.
      Fakat madem buradayız dans edelim gitsin.”




2 yorum :

  1. Benim de çok etkilendiğim ve sevdiğim bir diziydi, bu arada takipçiniz oldum, blogunuzun temasını, yazılarınızı vs. çok beğendim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok başarılı bir dizi kesinlikle. Çok teşekkür ederim, çok sevindim. :)

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!