GDG DEVFEST '17 ANTALYA


Merhabalar! 2017'nin son günlerinde düzenlenen bir etkinliğe katılmıştım. Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi içerisinde düzenlenen GDG DevFest 2017 hakkında bir şeyler paylaşmak istedim.

Öncelikle GDG(Google Developers Group) Antalya'da düzenlenen ilk etkinlikti. Final haftamdan bir önceki hafta olmasına bile bakmadan çıktım gittim. Çünkü biliyorsunuz, yazılımla alakalı etkinliklere elimden geldiğince katılmaya çalışıyorum.

DEVFEST NEDİR?

Google Developer Grouplarının Eylül ile Aralık ayları içerisinde dünyanın birçok şehrinde düzenlediği etkinlikleridir. 2013 yılında İstanbul’da başlayarak, Ankara , Eskişehir ve İzmir’de devam eden DevFest, teknolojiye meraklı, yazılım geliştirmeye gönül vermiş binlerce kişiyi Türkiye’den ve dünyadan profesyonel isimlerle bir araya getirmiştir.

Edebiyat Fakültesinde aynı anda 4 farklı oturum şeklinde gerçekleşen konferans ve workshoplardan oluşan bir etkinlikti. Ben kendime güvenemediğim için workshoplara katılamadım. Sadece bazı konferanslara katıldım. Size katıldığım konferanslar hakkında bilgi vermek istiyorum. Ancak neler konuşulmuş, neler yapılmış diye merak ediyorsanız şuraya bir link bırakıyorum, incelersiniz.

1) HOW TO GROW YOUR APP - EROL KABADAYI

Kendi uygulamanızı nasıl büyütürsünüz üzerine bir konuşma oldu. Ancak Erol Kabadayı dinleyicilerin yaş ortalaması ve meslek grubuna göre teknik terimlere girmeden daha soft bir konuşma yaptı. Uygulama geliştirirken neye dikkat edilir, tüketiciye nasıl hitap edilir, tüketicinin isteklerine nasıl cevap verilir gibi konular üzerine yoğunlaştı. Kendi yöntemlerinden ve var olan yöntemlerden bahsetti. Gayet güzel, faydalı bilgiler verdi. Konuşmasına başlamadan önce eklediği şey benim çok hoşuma gitti. 1 dakika kadar dinleyicilere bir süre verdi ve yanınızda, sağınızda, solunuzda oturan insanlara kendinizi tanıtın ve aralarda kahve içerken konuşabileceğiniz birileriyle tanışın dedi. Bu sayede kendi network'ümüzü genişleteceğimizi ve DevFest'lerin bir amacının da bu olduğunu söyledi. Bunun sayesinde biriyle tanışmış oldum. O yüzden şehrinizde bir DevFest'e katılacaksanız bu aklınızda bulunsun. Mutlaka sektörden birileri de konferansta oluyor. Böyle kişilerle tanışmış olmak size çok fayda sağlayacaktır.
Ayrıca Erol Kabadayı'nın sunumunu da merak ediyorsanız linki burada.

2) ÖDEME SİSTEMLERİ - HÜSEYİN ZAHMACIOĞLU

Ödeme Sistemleri üzerine bir ilgim olmadığı halde dinlemek istediğim için katıldığım bir konferanstı. Finans ile teknolojinin nasıl birleştiğine, hangi alanlarda kullanıldığında, ödeme sistemlerindeki enstrümanlara ve nasıl kullanıldığına dair bilgiler verdi. Çok ilgimi çeken bir konu olmasa da güzel bir sunumdu. Bu konferansa ait sunuma ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.

3) ÖZGÜR BİR YAZILIMCI OLMAK - DORUK FİŞEK

Bu konferansın maalesef yarısına yetişebildim. Öğle yemeğinden sonra olduğu için biraz geç kaldım. Ortasından daldığım için çoğu konuşmayı kaçırdığım için çok fazla bir şey hatırlayamıyorum. Ancak daha çok soru cevap ilerleyen bir konuşmaydı. Özgür yazılımlardan, yazılım türlerinden bahsedilen bir konferans oldu. Doruk Fişek'in biraz esprili konuşmasından dolayı en keyifli konuşma olmuştu bana göre. Ayrıca sunumu merak ediyorsanız buraya bırakıyorum.

4)NEDEN GOOGLE CLOUD? - HÜSEYİN MERT

Doğruyu söylemek gerekirse Google Cloud yine ilgi alanımda olan bir konu değildi. Ancak Hüseyin Mert'in konuşmalarının güzel olduğunu öğrendim ve son anda katılmaya karar verdim. Yani yine ortasından katıldığım bir konferans oldu. Yine esprili ve samimi bir konuşma olduğunu hatırlıyorum. Yine eğer sunumu merak ediyorsanız link burada.

5) BLOCKCHAIN VE KRİPTO PARALAR - ERMAN TAYLAN

Şu sıralar uzun zamandır gündemden düşmeyen konulardan biri olan Blockchain, Bitcoin gibi konular üzerine uzman olan Erman Taylan'ın konuşması vardı. Sanırım dinleyicilerin en aktif olarak katıldığı sorular sorduğu bu sunum oldu. Açıkçası bu konuda çok fazla bir fikrim yok ama Erman Taylan konuyu bana kalırsa çok karışık aktardı. Son sunum olmasından ve kafa yorgunluğundan olsa gerek çok fazla bir şey anlayamadım maalesef. Sunumu merak ediyorsanız link burada.

Genel itibariyle bence çok güzel bir etkinlik oldu. Sürekli bilgi aldığınız için yoruluyorsunuz her ne kadar oturuyor olsanız da. Yorgun ancak kendimi gayet motive olmuş hissediyordum. O yüzden her ne kadar uzun süren bir etkinlik olsa da bence katılmanızı tavsiye ederim. Hiç bilmediğiniz bir konu olsa bile mutlaka birkaç bir şey öğrenebiliyorsunuz. Ayrıca birileriyle tanışma fırsatı yakaladığınız için staj, iş gibi durumlarda iletişimde kalabiliyorsunuz bu çok önemli bir avantaj.

Sizin şehrinizde de düzenlenirse muhakkak katılın. 

Okuduğunuz için teşekkür ederim, keyifli günler.

2 yorum :

  1. Biz mühendisler ve mühendis adayları için böyle etkinliklere katılmak çok çok öenmli . Biz de eşime fırsat buldukça makina fuarlarına gidiyoruz. Yeni şeyler öğrenmek , yeni insanlarla tanışmak bizler için oldukça faydalı . Ben de bir yerden sonra sıkılmaya başlıyorum ama gittiğim her yerden farklı şeyler öğrenerek geri dönmüş oluyorum . Güzel bir yazıydı , elinize sağlık . Başarılar dilerim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı etkinliklere katılmak insanın ufkunu genişletiyor. Ben de tüm mühendislerin ve adayların katılması gerektiğini düşünüyorum. Yorumunuz için teşekkür ederim. :)

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!