MUCİZE (R. J. PALACIO) | KİTAP YORUMU


Kitap Tanıtımı:

Kaderinde Sıradışı Olmak Varsa Sıradan Kalamazsın…

Merhaba, adım August. Size nasıl göründüğümü anlatmayacağım. Aklınıza ne geliyorsa muhtemelen ondan daha kötü görünüyorumdur.

August (Auggie) Pullman yüzünde fiziksel bir bozuklukla doğduğu için, normal bir okula gidemiyordu… şimdiye kadar. Yakında Beecher Ortaokulu'nda beşinci sınıfa başlayacak ve ömrünüzde bir kere bile "yeni çocuk" olduysanız, bunun ne kadar zorlu olduğunu tahmin edebilirsiniz. Dondurma yemek ve Xbox'ında oyun oynamak gibi sıradan şeyleri seven Auggie aslında sadece sıradışı yüzü olan, sıradan bir çocuk. Peki, yeni sınıf arkadaşlarını, görünüşünün ardında kendisinin de onlar gibi olduğuna ikna edebilecek mi?


Bende Bıraktıkları:

Gerçekten etkileyici ve bir çırpıda okunabilen bir kitap Mucize. İlk başta basit bir konusu var gibi düşünebilirsiniz. Ama yazarın; sade ve anlaşılır bir anlatımı tercih etmesi, sadece baş karakterin değil diğer karakterlerin de bakış açılarına yer vermesi ve bölümleri kısa tutması okurun sıkılmadan okumasını sağlayacak türden. Eğer kitap okuma alışkanlığınız yoksa sizin için mükemmel bir başlangıç kitabı olacağını düşünüyorum. 
Kitaba biraz önyargıyla başladığımı söylemeden geçemem sanırım. Çünkü Çok Satan damgasını yemiş kitaplar bazen umutsuz vaka olabiliyor. Mucize ise tam tersine başarılı Çok Satan'lardan. 

Bana göre bir kitabın başarı ölçüsü, okuduktan sonra size bir şeyler katabilmiş olmasıdır. Ben bu kitabı bitirdiğimde şunu tam anlamıyla öğrendim: Empati! Sadece empati değil, önyargılardan vazgeçmeyi ve tabi ki nazik olmayı... İşte bu yüzden başarılı bir kitap. 
Beni sadece finali biraz hayal kırıklığına uğrattı. Çünkü bu tarz basit bir mutlu son finali beklemiyordum. Akışa uyan bir finaldi aslında ama bence daha çarpıcı bitebilirdi. Veya okuyucunun sonlandırabileceği bir final olabilirdi ki bu tamamen unutulmaz bir kitaba dönüştürebilirdi. Herhalde yazar fazla kurcalamadan tatlıya bağlamak istemiş diye düşünüyorum. 

Sonuç olarak, Mucize benim için unutulmaz kitaplardan biri. Kesinlikle her yaştan herkesin okuyabileceği bir kitap. Pişman olmayacağınıza eminim. 

Hepinize keyifli okumalar! Ve daima gerektiğinden biraz daha nazik olmaya çalışmayı unutmayın...


Yorum Gönder

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!