KİTAP ALIŞVERİŞİM #3 | D&R, HEPSİBURADA, KİTAPYURDU, FUAR



Merhabalar! Size yaz aylarından beri yaptığım kitap alışverişlerini paylaşmak istedim. Bazıları bir seferde, bazıları parça parça aldığım kitaplar. Akademik olanı var, roman türünde olanı var. Hadi hep birlikte inceleyelim!

1. Fahrenheit 451 (Ray Bradbury)


Bu kitabın popülerliğinden bahsetmeme gerek yok diye düşünüyorum. Çok yakın bi' arkadaşımın beğenmesi üzerine aldım. Ve tabi ki sosyal medyada bu kitabın fotoğrafları, olumlu eleştiri yazıları üzerine daha fazla bekletmeden almak istedim. Hatta şu an okuyorum bile! No Spoiler! D&R'dan ağustosta aldım.






2. Simyacı (Paulo Coelho)


En sevdiğim Youtuber olan Ilgın Özgan, kitaplardan bahsettiği her videosunda her zaman bu kitabı tavsiye ediyor ve her sene bu kitabı bir kez daha okuyor. Bayadır aklımdaydı, sonunda almak kısmet oldu diyebilirim. Bunu da Fahrenheit 451 ile birlikte D&R'dan ağustosta almıştım.






3. Tesla: Maskelerle Çevrili Bir Hayat (Vladimir Pistalo)


Bunu ekim ayında Akdeniz Üniversitesi 1. Kitap Şenliği'nde almıştım. Mühendislik Fakültesi yolu üzerinde -ki bu yolu günde zilyon kez gidip gelen biri olarak bu fırsat kaçınılmazdı benim için- Zeplin Kitap'ın standı vardı. Cebimdeki son parayla bu kitabı almıştım. Aklım hala alamadıklarımda ahaha! Yine çok merak ettiğim bir kitaptı ve açıkçası bana ilham olmasını bekliyorum bu kitabın. Öyle umut ediyorum. 






4. Dönüşüm (Franz Kafka)


Öğrenci dostu bi' market olan A101'e bazen güzel ve gayet uygun fiyatlı kitaplar geliyor. Bu kitabı da oradan almıştım, fiyatı 1.5-2 lira civarı bir şeydi yanılmıyorsam. Elimde Kafka'nın yine aynı yayınevine ait Milena'ya Mektuplar kitabı var. Pek benim okudukça içimi açan bir yazar olamadı o kitapta Kafka ama bir de böyle şans vermek istedim. Biraz okudum ama sanırım tam konsantre olamadığım için yarım bıraktım. Zaten incecik de bir kitap. Okuma tembelliğini üzerinizden atmak için uygun.








Bundan sonraki kitaplar hep akademik, ders için aldığım kaynak kitaplar. 

5. Cisimlerin Mukavemeti (David F. Mazurek)



Hepsiburada'dan çok çok uygun bir fiyata almışım şu an, onu söylemeden geçemem. Çünkü şimdiki fiyatı, benim aldığım fiyatın tam 20 lira fazlası. Çok ürkütücü bir fiyat artışı bunlar. Mukavemet I-II derslerinde işime çok yaracağını düşündüğüm için almıştım. Ciltli olması çok güzel ancak çok ama çok ağır. Ama mecbur her mukavemet dersinde bu kitabın bana eşlik etmesi gerekiyor, ne yapalım. 





6. Ölçme Tekniği (Prof. Dr. Osman F. Genceli)


Ölçme Tekniği ve Değerlendirme dersini hocamız hep bu kitap üzerinden işleyerek gidiyor ve buradan not aldırıyor. Derste takip etmek kolay olsun diye kütüphanemde bulunması gerektiğini düşündüm. Yine bunu da Hepsiburada'dan almıştım.







7. Makina Teorisi I: Mekanizma Tekniği (Eres Söylemez)


Mekanizma Tekniği, benim üstten aldığım bir ders ve bu dersi alan kişi sayısı oldukça fazla ve derslik de yetersiz olduğu için bu kitabı almam gerekiyordu. Aslına bakarsanız sanki daha fazla kaynak almam gerekiyormuş gibi hissediyorum çünkü zor bir ders ve anlamakta güçlük çekiyorum. Bunu da Kitapyurdu'ndan sipariş etmiştim, temini çok çok uzun sürdü ne yazık ki. Ama puan hediye ederek hatalarını telafi ettiler. :)









8. Makine Mühendisliğine Giriş (Fatih C. Babalık, Kadir Çavdar)

Alttan aldığım bir ders, Makine Mühendisliğine Giriş. Hoca bu kitabı almamızı ısrarla tavsiye etti. Hem ders hem de bölümle ilgili daha fazla bilgi alabilmek için işime yarayacağını düşünerek aldım, umarım öyle olur. Yine Mekanizma Tekniği kitabıyla birlikte Kitapyurdu'ndan almıştım.






9. Teknik Resim I-II (Kemal Türkdemir)

Yine alttan aldığım bir ders ve hocanın almayı mecbur kıldığı bir kitap. Bu kitabı sınıfça para toplayıp aldık. Nereden aldıklarını bilmiyorum. 2 kitap ve 1 de çalışma sayfalarının bulunduğu ek bir kitap daha var, toplamda 3 set halinde. Kullandığım kadarıyla teknik resmi size en detayına kadar öğretiyor ve net bir şekilde anlatıyor. Benim eski teknik resim kitabım buna göre çok yüzeyseldi. Teknik resim dersi alıyorsanız eğer, bu kitabı size öneririm.


Bu kitapların haricinde Ağustos ayından beri Popular Science dergisini her ay düzenli olarak okumaya çalışıyorum. Buna da yer vermek istedim. 

Hem vicdanı rahatlatan hem de aldıklarınızı kullandıkça ruhunuzu ve beyninizi rahatlatan bir aktivite kitap alışverişleri. Ben çok seviyorum. Keşke kitap satış firmaları kozmetik firmaları kadar çeşitlense ve özel günlerde kampanyalar yapsalar. Mağaza satışlarında çok fazla kampanya olmuyor, genelde online satışlarda kampanyalara ağırlık veriliyor. Ha ne vardı yani biz de Gratis alışverişimizin fiş uzunluğu ile challenge yapmak yerine, aldığımız kitapların fişinin uzunluğunu gösterip kitaplar üzerine tartışsak... 

5 yorum :

  1. Bütün kitapların hayırlı olsun, roman türünü okurken bolca keyif alırsın umarım :)

    YanıtlaSil
  2. İlk dört kitap benim.için çok ilgi çekici. Tesla her elektronikçinin efsanesidir. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Simyacı ve Dönüşüm'ü okudum. Fahrenheit 451 benim de okuma listemde. Tesla ise çok ilgimi çekiyor. Bir ara onunla ilgili bütün belgeselleri izlemek, bütün kitapları okumak istiyorum.

    Alışveriş fişinin uzunluğuyla challenge yapmak mı? Öyle bir şey mi var? İlk kez duydum. Ne kadar saçma ve ayıp.

    Kitaplarının hepsini iyi günlerde okuman dileğimle :-)

    YanıtlaSil
  4. Hepsi birbirinden güzel kitaplar. Mühendislik de hangi bölümü seçeceğime karar vermek için aldığın 'Makine M. Giriş' kitabını okumuştum ama en sonunda Elektrik-Elektronik seçtim :))) Fahrenheit 451 baba kitaptır. İyi okumalar!

    http://www.muhendisinblogu.com

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar sizi yeni keşif ettim blogunuzu sevdim.Takip ve izlemeye aldım.Bana da beklerim.(tariflimutfak/sibelinyemekleri).Mutlu yillar dilerim

    YanıtlaSil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!