THE BELKO EXPERIMENT | FİLM YORUMU

The Belko Experiment, 2016 ABD yapımı, korku-gerilim türünde ve 6.1 IMDb puanına sahip. Türkçesi ile Belko Deneyi filminin süresi ise yaklaşık 1,5 saat.

Konusu: Sosyal deney amacıyla Belko şirketinin 80 işçisi binaya hapsedilir ve bir ses tarafından bu işçilere direktifler verilir. Direktifler yerine getirilmezse bu ses çalışanlara daha korkunç şeyler yaptırır. Direktifler ise işçilerinin birbirini öldürmesidir. 80 işçiden sadece birisi sağ kalarak üzerinde psikolojik deney yapılmak istenir.

Çok enteresan bir konusu olduğu söyleyebiliriz. İşleniş de fena sayılmaz ama finali gerçekten içler acısı bir film olmuş ne yazık ki.

Filmdeki öldürme efektleri bence başarılıydı. Gerilimi yaşıyorsunuz, bu konuda da başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca kısmen de olsa aşka biraz yer verilmiş.

Beni filmde biraz da etkileyen kısımlardan biri şu oldu. Çalışanlar normal hayatlarında çalışmaya devam ederken birbirleri arasındaki ilişkiler ile binaya hapsedildikten sonraki ilişkileri. Birbirini seven çalışma arkadaşlarını birbirlerine yardımcı olup korumaya çalışırken birbirlerinden hoşlanmayanlar ilk olarak sevmediği kişiyi öldürmek istiyor veya intikam almak istediği kişiyi.

Yine tuhaf bir detay da var ki -burası biraz spoiler içerebilir- filmin neredeyse sonuna kadar kendini koruyan bir oyuncuya sanki izleyenlerin bağlanılması sağlanıyor. Yani bu oyuncu izleyenlerin kendisini sevmesini sağlamak istemişler gibi geldi bana. Bu da demek oluyor ki bir ters köşe! Biraz tuhaf ve gereksiz geldi bana, bilemiyorum.

Pekala gelelim filmin finali hakkındaki görüşüme. Neden içler acısı olduğunu düşünüyorum?  -spoiler içerir- Şöyle ki direktifleri veren kişi/kişiler bulundukları odada ölmesini istedikleri kişilerin adının bulunduğu önlerindeki düğmelere basarak bu kişiyi öldürüyorlar. Binadan tek sağ olarak ayrılan kişi bu odaya getiriliyor ve kişileri düğmelerin olduğu kısımdan öldürüyor. Şimdi, sosyal deneyi yapmak isteyen kişi adını neden bu düğmelerin içine dahil etsin diye düşünüyorum. Bu biraz bana saçma geldi. Mantık hatası ile bitirilmiş bir film.

Kısacası, orta halli bir filmdi. Süresi çok uzun olmadığı için vakit kaybı olarak nitelendiremem ama eğer bir film kurduysanız ve kötü film de izlemek istiyorum diyorsanız izlemeniz daha doğru gibi. 

Puanım: 2,5/5


Keyifli seyirler!

2 yorum :

  1. Merhaba yasemin. Öncelikle hoş geldin. Epeydir yazı yazmamıştın. Bende senin gibi yazamadım bir türlü. Tekrar yazabilmiş olmana sevindim. Çok ilginç bir film seçmişsin. Açıkçası konu bakımından çok farklı. Filmi merak ettiğim için spoiler kısımlarını okumadım. İzledikten sonra okuyacağım (: Paylaşım için teşekkürler. Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, sonuyla ilgili bir yanlış anlama var yazınızda. Deneyi yapanların adı yazmıyor düğmelerde deneklerin kafasından çıkarılan bombaları deneyi yapanların üzerine yerleştiriyor sonda adam ve zaten deneklerin ismi ile patlayan bombalar oldukları için o düğmelere basınca tekrar patlıyorlar. Buradaki mantık hatası en fazla 'ana karakter bombaların iki kere patlayacağını nerden biliyordu ki bombaları deneyi yapanların üzerine yerleştirdi?' olabilir.

    YanıtlaSil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!