SKAM | DİZİ YORUMU

Merhaba! Size farklı bir yerden bir dizi önerisi ile geldim. Ta İskandinavyalar'dan, Norveç'ten... Hem de oyuncu kadrosunda Türk bir oyuncumuz bile var. Gerçi kendisi bizim buralarda fazla bilinmiyor ama yine de Türk, ne fark eder?

Skam, Norveççe dilinden anadilimize çevrildiğinde "Utanç" anlamına geliyor, meraklılarına hemen söyleyeyim. Genç-yetişkin dediğimiz "ergen" kişilere yönelik bir dizi. O dönemlerdeki kişilerde karakterin oturması ve kim olduğunu keşfetme üzerine bir teması var diyebiliriz genel olarak. Evet, çoğumuza hitap etmiyor ve bana da pek hitap etmiyor bunu kabul ediyorum. Ancak Skam'ın diğer ergen dizilerinden farklı bir işleyişi var. Biraz daha "izlenebilirlik" seviyesi yükseliyor denebilir.

Skam, günlük olarak çekilip yayınlanan bir dizi. Ne demek bu? Yayınlandığı televizyon kanalının websitesinde her gün 2-3 dakikalık günlük ve saatlik olarak paylaşılan bir dizi. Örneğin "Çarşamba, 16:43" olarak gösteriliyor ve günün o anındaki sahne çekilip websitesi üzerinden 2-3 dakikalık parçası paylaşılıyor. 1 haftanın sonunda bu sahneler tam bir bölüm haline gelmiş oluyor. Şu an böyle ayrı ayrı izlenmiyor elbette, birleştirilmiş hali mevcut. Daha önce böyle bir yayınlanma şekli oluyor muydu dizilerde bilmiyorum ama farklı bir teknik ve bence güzel.

Dizide 5 farklı başrol var gibi gözükse de aslında dizideki her sezonda bir karakter başrol oluyor. Her sezonda başrol olan karakterin hayatı ve yaşadıkları ön plana çıkarılıyor. Böylelikle farklı açılardan ergenlik dönemindeki arkadaşlık, okul, aşk, aile sorunlarına tanık oluyorsunuz. Bu yüzden dizinin genel konusu ergenlik ve ergenlik sorunları üzerineyken sezonlardaki konular değişkenlik gösteriyor. Bir sezonda yoğun bir aşk sorunu derin olarak işleniyorken başka bir sezonda iki erkeğin birbirine olan aşkı ve bunu anlamlandırmaları ön planda oluyor. Diğer bir sezonda da Müslüman bir kızın Norveç gibi bir ülkede yaşadıklarına yoğunlaşılabiliyor gibi. 

Norveç toplumunun yapısı gereği cinselliğe yönelik oldukça sahne var ve bununla birlikte alkol ve madde kullanımı da bariz bir şekilde yansıtılmış.

Benim en sevdiğim sezonu elbette 5. sezon oldu tabi ki. Bu sezonda Sana adındaki Müslüman bir kızın, Norveç'e göç ettikten sonra oradaki yaşama adapte olması, arkadaşlıkları, ailesi, okulu ve oradaki insanların Sana'ya olan yaklaşımlarını görmek ilgi çekiciydi. Sonuçta Norveç'te yoğun bir Müslüman kitle yaşamıyor, bu yüzden merakla izledim. 

Skam'ı izleme tercih etme sebeplerimden birkaçından bahsedeyim. Öncelikle bölümlerin süreleri çok uygun. 10 dk ila 35 dakika arasında oluyor genelde bölümler. Ben bir bölümü 1 saati bulan dizileri pek tercih edemiyorum çünkü. Aynı zamanda Norveç bambaşka bir kültür. Norveççe dilini sevdiğimi fark ettim diziyi izlerken. Bu yüzden hobi olarak öğrenmeye başladım. Bazen izlerken sıkılsam da sırf dili dinlemek için izlediğim bölümler olmadı değil.

Skam, 5 sezondan oluşan 2015-2018 yılları arasında çekimi tamamlanmış ve son verilmiş bir dizi. Ayrıca popülerliği yüksek olduğu için Fransa, İtalya gibi bazı ülkeler kendilerince uyarlayıp çekmişler.

Basit, beyin yakmadan bir dizi izleyeyim ama farklı dilde farklı kültürde olsun derseniz Skam tam da bu tarife uygun bir tercih olacaktır. 

Umarım keyifle izlersiniz.

Puanım: 3/5

1 yorum :

  1. Ya skam ı görünce hemen yazıya atladım , ben de farklı diziler aradığım dönemde izlemiştim ve karakterleri çok beğendim. Ergen olmasam da onların kafasını izlemek güzeldi , ve evet İskandinav kulturunu görmek de ilgi çekiciydi

    YanıtlaSil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!