SAĞLIKLI GIDALARDAKİ ŞOK EDİCİ ŞEKER MİKTARLARI


Bir yiyecek "sağlıklı" olarak nitelendirildi diye gerçekten de sağlıklı demek değildir. Bu şekilde pazarlanan birçok gıdada aslında şaşırtıcı miktarda ilave şeker bulunur. Bahsi geçen şeker, vücudumuzda besin değeri olmayan işlenmiş şekerdir. 

Amerikan Kalp Birliği'ne göre, kadınlar günde 25 gramdan, erkekler 36 gramdan fazla şeker tüketmemelidir.

Şeker içeriği muhtemelen sizi şaşırtacak 8 adet gıdadan bahsetmek istiyorum. Bu gıdalardaki şeker içeriğinin büyük bir çoğunluğu işlenmiş şekerden oluşmaktadır. Listelenen gram sayısı yalnızca 1 porsiyon boyutu için geçerlidir.

1. Granola: 6-16 gram şeker

Vegan Feast Catering | Flickr
Granola, yoğurtla birlikte atıştırmalık veya öğün olarak tüketim için ideal görünse de aslında sağlıklı olanı sabote etmektedir. Çünkü birçok firma esasen granola yerine kümelenmiş şeker satışı yapmaktadır. Meyveli veya kakao aromalı olmasa bile!

2. Mısır Gevreği: 8-18 gram şeker

Today I Found Out
Cocopops veya Cornflakes gibi ürünlerin şekerle doldurulduğu bilinen bir gerçektir. Örneğin kuru üzüm, bir porsiyonda yalnızca yaklaşık 18 gram şeker içerirken, çoğu Special K ürünleri porsiyon başına yaklaşık 9 gram şeker içerir. Burada bahsi geçenin yapay şeker olduğunu unutmayın.

3. Aromalı Yulaf Ezmesi: 9-14 gram şeker

Daniella Segura | Flickr
Mesela yulaf ezmesinin çelikten daha fazla işlenmiş olduğunu biliyor muydunuz? Sade yulaf ezmelerinin dışında aromalı yulaf ezmelerinde çok daha fazla şeker bulunuyor. Yaban mersini, tarçın veya krema gibi lezzetleri yulaf ezmenize eklerken dikkatli olun. Bunlar sabah kahvaltınızda aldığınız daha fazla şeker demek. Özellikle kahverengi şeker veya bal ile birlikte tüketiyorsanız dozu iyi ayarlamalısınız.

4. Enerji/Protein Bar: 9-23 gram şeker

Bariatric Food Source

Küçük bir enerji paketin çok fazla şeker içerebileceğini hayal etmek zor ancak birçok marka bunu yapıyor. Larabars 18 gram civarında, Cliff barlarının çoğunluğu 22 gram şeker içeriyor. Luna barlar ise 8-9 gram ile en az içeriğe sahip markadır.

Enerji barları egzersiz sonrası atıştırmalık olarak tüketiyorsanız bir şeker barı ile kendinizi beslemediğinize emin olmak için içeriğine bir göz atmayı unutmayın.

5. Aromalı Yoğurt: 9-24 gram şeker

Kitchen Life of a Navy Wife | Flickr
Çoğu kişi sade yoğurt tüketmek yerine aromalı yoğurdu tercih ediyor. Ne yazık ki bu tatlar şekerle doludur ve doğal şekerden ziyade yapay şekerle işlenmiştir. Sade doğal yoğurda taze meyve ve biraz bal ekleyerek süslemeyi ve lezzetlendirmeyi deneyebilirsiniz.

6. Aromalı Süt: 9-13 gram şeker

Carissa Gan | Unsplash
Birçok insan badem ve soya sütünü diğer inek sütüne göre daha sağlıklı olduğunu düşünüyor. Bu süt tiplerinin şekersiz olduğundan eminseniz bu düşünce doğrudur. Vanilyalı veya çikolata aromalı soya sütü diğer sütlere göre daha fazla şeker tüketileceği anlamına gelir. Ayrıca normal sütteki şeker laktozdur, doğal bir şekerdir. Oysa aromalı sütlerdeki şeker tipi yapaydır.

7. Meyve Suyu: 26-29 gram şeker

Kaizen Nguyễn | Unsplash
İster yeşil bir smoothie ister portakal suyu olsun, meyve suyuna şeker konur. Meyve yemek bariz bir şekilde meyve suyu içmekten daha iyidir. Böylelikle doğal fruktoz tüketmiş olursunuz, bu daha besleyici bir şekerdir. Ayrıca meyve içindeki lif size meyve suyunun veremeyeceği bir tokluk hissi verecektir.

8. Salata sosu: 5-10 gram şeker

Jazz Guy | Flickr
Genellikle salataların en sağlıksız tarafı soslardır. Çoğu kişi salata soslarındaki yağ dikkat çekerken aynı zamanda asıl dikkat çekmesi gereken şeker içeriğidir. 

Kaynak: INSIDER

12 yorum :

  1. Güzel bilgiler, aydınlatıcı olmuş

    YanıtlaSil
  2. Şekeri bıraktığımdan beri şekerli şeylerden de uzak durmaya çalışıyorum. Kimi zaman bunda başarılı oluyorum kimi zamanda kendimi şekerin cazibesine kaptırıyorum maalesef :)
    Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya tabi bıçak gibi tamamen kesmek mümkün değil. Arada olanlar çok sorun değil, önemli olan günlük tüketimi azaltmak, besin değeri yüksek, doğal şeker tüketmek. :) Çok takdir edilecek bir şey yapıyorsun, tebrik ederim. Ben teşekkür ederim.

      Sil
    2. Haklısınız pek mümkün değil :)Ben şekeri bırakalı yaklaşık 5 yıl oldu alıştım şekersiz çaya, kahveye :)
      İlk başlarda zor oluyor ama inan sonraları vazgeçemiyorsun; çayın kahvenin gerçek tadını hissedebiliyorsun. Tekrar teşekkürler :)

      Sil
    3. Çay için başarılı oldum ancak kahve çok zorluyor. Ama azalttım diyebilirim. :)
      Rica ederim. :)

      Sil
  3. Aa.. bu maddelerden sadece mısır gevreğini seviyorum.Onda da şeker olmasına çok şaşırdım 😯.Bir de mısır gevreğinin GDO lu mısırlardan üretildiği doğru mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var tabi ki, ilave şeker içermeyen çok az şey kaldı veya kalmadı diyebiliriz bile.
      Açıkçası o konuyla alakalı net bir bilgim yok. Yanlış bir şey de söylemek istemiyorum. Öğrendikten bu konuyla alakalı bir yazı da hazırlayabilirim. :)

      Sil
  4. En aza indirmeye çalışıyoruz şeker tüketimimizi, paketlenmiş her şeyde şeker var en güzeli evde yapabilmek sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle bir konuma geldi. Tabi ki en doğalı, en sağlıklısı o şekilde. :)

      Sil
  5. Bir kaç yıl öncesine kadar çayımı 3-4 şekerli içerdim. şimdi hiç şeker kullanmıyorum. sağlık nedenleri ile tatlı içerikli herşeyden uzak durmaya çalışıyorum. şekeri Fruktoz olarak meyvelerden alıyorum.. salata sosunda da şeker olduğunu bilmek iyi oldu. adınlatıcı bilgileriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3-4 şekerden hiç şekersiz içmek gerçekten büyük başarı. Çünkü ben de çevrem biliyorum, çok zor oluyor. En doğrusunu yapmışsınız. Besin değeri yüksek olan şeker tüketmek en sağlıklı olanı. Ben teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!