TANRI'NIN FORMÜLÜ (JOSE RODRIGUES DOS SANTOS) | KİTAP YORUMU

Selamlar! Kitapseverler ve okuyacak ilginç bir şeyler arayanlar için mükemmel bir kitap tavsiyesi yazısıyla geldim. Her ne kadar başlık "yorum" olarak geçse de bu bir "tavsiye" yazısıdır. Bunu belirtmiş olayım.

Tanrı'nın Formülü, Einstein'ın "Rab mahirdir ama zalim değildir. Doğa sırlarını sinsiliğinden değil, özündeki yüceliğinden dolayı saklar." sözüyle başlayan bir tanıtım bülteni oluşturulmuş ki bence çok ilgi çekici olmuş.


Tanrı'nın Formülü kitabının konusu: 

1951 sonbaharında İsrail başbakanı, Albert Einstein'ı Princeton'daki evinde ziyarete gider. Ziyaretinin amacı ise İsrail'in güvenliği için Einstein'dan atom bombası projesinde çalışmaya ikna etmektir. Başbakan ve Einstein atom bombası hakkında konuşurken sohbetin konusu tanrının varlığına gelir. Bu esnada CIA Einstein ve başbakanın konuşmalarını dinlemektedir. Einstein, başbakana üstünde çalıştığı başka bir projeden bahseder: Die Gottesformel. CIA, bu projenin atom bombasıyla ilgili olduğunu düşünür. Günümüzde ise İran ve CIA düşük maliyetli atom bombası projesi olan Die Gottesformel'in peşine düşer.

Kitap ile ilgili kişisel görüşümden bahsedecek olursam, kesinlikle çok beğendiğim bir kitaptı. Detaylı bir tavsiye/yorum olacak!

Pegasus Yayınları, kapak tasarımında ve iç dizaynda gayet başarılı. Okumayı kolaylaştıran bir yazı tipi kullanılmış. (Detaylar önemli)

Önemle belirtmem gerekir ki kitap olması gerekenden daha fazla teknik terim içeriyor. Yani bazı bölümlerde kendinizi kuantum fiziği dersinde gibi hissedebilirsiniz. Bu sebeple sıkılabilirsiniz. Ancak okumaya devam edin. Zaten yazar da kitabın başında kitaptaki tüm bilimsel bilgilerin doğruluğunu diğer bilim adamları tarafından ispatlandığını da belirtmiş. Dolayısıyla hem kitap okuyor hem de kuantum fiziği öğreniyoruz, bir taşla iki kuş! İşin şakası, ben de biraz sıkıldım bu bölümleri okurken. 

Kriptografi üzerine meraklıysanız kesinlikle okumanız gereken kitaplardan biri olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu konuyla da alakalı teknik terimler mevcut. Bir şifrenin nasıl çözüleceği veya çözüm yöntemleri ile ilgili bilgiler konu bütünlüğüne yediriliyor. Tabi işin çekici kısmı, kitaptaki çözülmesi gereken bir şifre! Minik bi' spoiler: İçinde azıcık Almanca olması beni kitaba biraz daha bağladı. 

 Çevirisinin de iyi olduğunu düşündüğüm bir kitap. Kalın olması gözünüzü asla korkutmasın. Bir hafta-10 günde bitebilecek bir kitap. Sahura kadar uyumayanlar için gayet ideal sanki, ne dersiniz? 

Doğruyu söylemek gerekirse 2. kez okunmayı gerektiriyor. Çünkü ben yeterince sindiremediğimi düşünüyorum. Okurken düşünerek okumak gerekiyor. 

Son olarak, olay örgüsünün yeterince ilgi çekici, bilimsel anlamda doyurucu olduğunu düşünüyorum. Yazarın dilini de çok beğendim. Diğer kitaplarını da okumak için can atıyorum.

Puanım: 5/5

Okuyan varsa yorumlarınızı yazmayı unutmayın, çok merak ediyorum.
Hepinize keyifli okumalar! 

3 yorum :

  1. Ben de çok severek okumuş ve bircok arkadasima da tavsiye etmistim. Akici ogretici ve nitelikli bir kitap. Selamlarimla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirdeyim :)
      Teşekkürler yorumunuz için. :)
      Sevgiler.

      Sil
  2. inancınızı tekrar tekrar sorgulamak isteyeceksiniz :):) 3 günde bitirdiğim bir kitap. Bu serinin devam kitaplarını hepsini okudum.

    YanıtlaSil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!