2018 DEĞERLENDİRMESİ & 2019 HEDEFLERİM!


Merhabalar yeniden! Uzunca bir zamandır yine yoktum, malum sebeplerin siz de farkındasınız artık... Dersler!

2019'a girdik ancak benim bu yazıyı hazırlamam ne yazık ki finallerim yüzünden gecikti. Ancak ben yine de paylaşmak istiyorum.  2018'deki hedeflerimin ne kadarını gerçekleştirmişim, kendime neler katabilmişim birlikte görelim, 2019 için yeni ne hedefler belirlediğimle ilgili bir yazıyla burayı güncelleyeyim istedim.

2018 benim için güzel bir seneydi. Gerçekten dolu dolu yaşadığım, kafamı kaşıyacak vaktimin olmadığı ama en önemlisi de kendimi keşfettiğim, mükemmel şeyler başardığım ve olgunlaştığım bir yıl oldu. Artık 2018'in benim için anlamı ve önemi gerçekten çok büyük!

Geçen sene bu zamanlarda yine buna benzer bir yazı hazırlamıştım. Okumak isterseniz diye: 2017 FLASHBACK & 2018 LÜTFEN GÜZEL OL 
2018 hedeflerimden kültürel olan kısımda gerçekten büyük bir eksik var. Özellikle kitap okuma ve film izleme yönünden oldukça büyük bir eksiklik. Demek ki çok yüksek hedefler koymuşum kendime.

Gerçekleştirdiğim en önemli hedeflerimden biri makine mühendisliği öğrencisi olabilmek. Evet, bu o listede yazmıyor çünkü o zamanlar bunun imkansız bir hayal olduğunu düşünmüşüm şu cümlelerime bakarak... 


"belki de boyumdan büyük kurduğum hayallerin gerçekleşmemesine bu yılda alıştım, alışmayı bu yılda öğrendim. Hayallerimin gerçekleşmemesi için elbette pes etmedim. Ama tutkuyla bağlanmamayı bu yıl öğrendim."

Demek ki gerçekten doğru zaman denen şey gerçekten de varmış ve pes etmemek gerçekten de önemliymiş. Bu, 2018'in bana kattığı en değerli şey oldu. Yaşayarak öğrenmek büyük risk ama en güzel de öğrenme yöntemi...

Gerçekleştirebildiğim diğer hedeflerimden biri de para kazanmak... Yaz tatilim boyunca bir işte çalıştım. Severek yaptığım bir iş değildi ama bana pekçok şey öğretti. Para kazanmanın ne kadar zor olduğu, insanlarla iletişim kurmanın ve isteklerini anlayabilmenin ne kadar zor olduğu, sevemediğin bir işte bir günün dahi tahammül edilebilir olmadığını... İyi ki okuyabilecek şansım var, şükürler olsun. Sonuç olarak kazanarak para biriktirdim ve ilk kez kendi ihtiyaçlarımı kendim karşılayabildiğim bir olgunluğa eriştim. 

2018 yılında bir diğer şey ise 10 fazlalık kiloyu vücudumdan atabilmek... 2019 yılında da kalan 5-6 kiloyu da verip daha sağlıklı ve fit olmak istiyorum.

Genel olarak 2018 değerlendirmesi adına toparlayacak olursam çok verimli, güzel bir seneydi. Umarım 2019 bundan kat kat daha güzel olur.

Gelelim 2019 hedeflerime...

* Baktım ki kitap okuma ve film izleme hedeflerimi tutturamıyorum, ben de daha makul hedefler belirledim. Ayda 2 film, 1 kitap olacak şekilde bu seneki hedeflerim;
24 film, 12 kitap, 5 farklı diziyi son sezonlarına kadar bitirmek... 


* Not ortalamamı 3'ün üstünde tutmak... (Bu her seneki hedefim, hep de başarıyorum, inşallah bu sene de başarabilirim...)


* Yurtdışına çıkıp kısa da olsa bir tatil yapmak, farklı tatlar denemek, farklı yerler görmek, yepyeni bir kültürle tanışmak istiyorum.


* Kalan fazlalık kilolarımı da verip ideal kiloma gelebilmek ve fit olmak istiyorum. (10 kilodan sonra daha bi azimliyim bu konuda. :') )


* Yabancı dillerimi daha iyi düzeye getirmek istiyorum.
İngilizce için B2-C1, Almanca için B1-B2, Norveççe için A2-B1... Neden Norveççe diyecek olursanız, sadece heves... Çünkü kulağa çok hoş geliyor bence. 


* Daha minimal bir hayata ve mental düşünme yöntemine sahip olmak istiyorum.


* Kendimi mesleki ve kültürel anlamda daha yetkin bir hale getirmek için çeşitli mesleki, akademik, kültürel anlamdaki kurs, sertifika, seminer gibi etinliklere katılmak ve kişisel olarak da kendimi geliştirmek istiyorum.

Sanırım bu yıl için hedeflerim bu kadar. Umarım hedeflerimin birçoğunu gerçekleştirebilirim. 

Sizin bu sene için planlarınız neler? Benimle paylaşırsanız sevinirim. :)

Mutlu seneler!

7 yorum :

  1. Insaallh 20189 da istedin gibi gecer

    YanıtlaSil
  2. Insaallh 2019 da istediğin gibi olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim umarım hepimiz için öyle olur. :)

      Sil
  3. 2019 yılında her şey gönlünce olsun, tüm hedeflerini gerçekleştirebilmeni dilerim.

    YanıtlaSil
  4. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, benim siteye de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, hemen geri dönüş yapıyorum. :)

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!