ÜCRETSİZ E-KİTAP OKUYUCU ANDROİD UYGULAMALARI


Her ne kadar kitap okumak; kitap kokusunu almak, sayfaları parmak ucunuzu ıslatarak çevirmek, bitirdiğinizde ise arka kapağını okşamak olsa da o huzur hiçbir şeye değişilemez, kabul ediyorum. Ancak biliyorsunuz ki artık dijital bir çağda yaşıyoruz. Birçok şey dijitalleştiriliyor, kitaplar bile. 

    Ben baskılı kitaptan çok e-kitap okumayı seviyorum açıkçası. Çünkü hem maliyeti düşük hem de çevre dostu. Birçok okuyucunun e-kitaptan nefret etmesinin sebebini pek anlayamıyorum, sanırım eskiki alışkanlıkların değiştirilememesi olsa gerek.

    Eğer siz de benim gibi "e-kitap severler" tarafındaysanız, sizin için ücretsiz Android'te deneyimlediğim e-kitap okuyucu uygulamalarını derledim.

1. Bookari Free

Bookari Free, bana göre en kullanışlı e-kitap okuyucu. Karanlıkta okumanızı kolaylaştıran Gece Modu ve sayfa geçişlerini ayarlayabileceğiniz Yatay veya Düşey seçenekleri mevcut. Okumakta olduğunuz sayfaya notlar yazabiliyorsunuz. Sayfalar arasında aramalar yapabiliyorsunuz.Okurken sol kısımda parmağınızı aşağı- yukarı hareket ettirdiğinizde parlaklığı ayarlayabiliyorsunuz. Bana göre eksi yanları; kitap rafı görünümünde olmaması ve satırları çizememeniz. Onun dışında tasarımı güzel.


2. Universal Book Reader

 Oldukça kullanışlı olan bu uygulamada kitaplık tasarımı mevcut. Kitaplarınızı istediğiniz gibi kategoriler halinde düzenleyebiliyorsunuz. Kitap kapağına dokunduğunuzda güzel bir efektle kitap açılıyor. Kullanım açısından bence en iyi uygulama Universal Book Reader. Çünkü kitaplarınızı kolaylıkla ekleyebiliyorsunuz kütüphanenize. Okurken işinize yarayacak bazı kısayollar alt çubukta mevcut. Ücretsiz uygulamalar arasında en iyi uygulamalardan biri, tavsiye ederim.

Moon+ Reader'ın en bariz avantajı Türkçe olması. Bu yüzden kullanımı kolay. Kitaplarınızı ikili liste halinde gösteren bir tasarımı var. En kullanışlı uygulamalardan biri kesinlikle. Diğer uygulamalardaki gibi Gece Modu özelliği var ve satırları çizip istediğiniz şekilde renklendiriyorsunuz, bu benim için güzel bir ayrıntı. Ancak Moon+ Reader benim cihazımda font hatası veriyor ve bu yüzden tam verim alamıyorum. Bu yüzden bu uygulama benim açımdan diğerlerine göre daha geri sıralarda.


4. Ebook Reader

Birçok e-kitap okuyanların tercihi olan bu uygulama tasarım yönünden geri kalmış bana göre. Kitaplık görünümünde bir tasarımı var ve arayüzü için kısmen kullanışlı denebilir. Okuma sırasında diğer uygulamalara benzer işinize yarayacak kısayolların bulunduğu bir alt çubuk mevcut. Bulunduğunuz sayfaya not ekleyebiliyorsunuz, im bırakabiliyorsunuz. Cümlelerin altını çizebiliyorsunuz. Ben tasarımını beğenmediğim için pek tercih etmiyorum.




5. EBookDroid

Tasarım olarak benim yine beğenmediğim bir uygulama. Kenarları örümcek ağı olmuş kitap rafları görünümünde. Kullanım açısından da yine diğer uygulamalar arasında geri kalmış bana göre. Karmaşık bir sistemi var, kitaplarınızı uygulamaya eklemeniz biraz zorlu açıkçası. Bu yüzden benim tavsiye etmeyeceğim bir uygulama EBookDroid.




6. Free e-Book Reader

E-kitap Okuyucu uygulamaları içerisinde bana göre en kötü uygulamaydı. Gerek tasarım, gerek arayüzü, gerek kullanışlılık olsun en kötüsüydü. Sayfayı o kadar dağıtıyor ki okumanız imkansız. Kitabı kapatıp açarken arada reklam vermesi çok sinir bozucu olabiliyor. Tasarımı ise çok kötü. Benim kesinlikle tavsiye etmeyeceğim bir uygulama.



     Eğer siz de cihazınızdan kitap okumayı seviyorsanız ve kendinize göre bir uygulama arıyorsanız size önerebileceğim uygulamalar Bookari Free, Universal Book Reader ve Moon+ Reader. 

     Umarım yardımcı olabildiğim bir yazı olmuştur. Sizin memnun kaldığınız başka Android e-kitap okuyucu uygulamalar varsa lütfen bana yorum yazmayı unutmayın. 

     Keyifli okumalar!

3 yorum :

  1. Yasemin'cim bu konu çok ilgimi çekti.Bu uygulamaları tablete indirebiliyoruz anladığım kadarıyla.Senin bir çok görselinde de tablete indirilmiş kitaplar gördüm.Peki bu kitapları uygulamaya nasıl indiriyoruz sonra.Bir de "Mantano Ebook Reader Premium" uygulaması hakkında bilgin var mı.Teknoloji konusunda zayıfım.Pek anlamadığım için yardımcı olursan sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki, Android tabletiniz varsa bu uygulamaları indirebilirsiniz. Benim görsellerimdeki gibi tabletinize kitap indirmek için internette pekçok e-kitap indirme siteleri mevcut. Google'dan okumak istediğiniz kitabın adı + pdf indir şeklinde aratırsanız birçok web sitesi çıkar karşınıza. Oralardan indirebilirsiniz.

      Mantano Ebook Reader Premium ücretli bir uygulama bildiğim kadarıyla. Hatta Bookari olarak değişti adı. Ben öğrenci olduğumdan dolayı uygulamalara pek para veremiyorum ama zaten o uygulamaya ihtiyacınız yok.Benim paylaştıklarım fazlasıyla işinizi görür. :)

      Sil
  2. Yardımın için teşekkürler.Cahillik zor zenaat :)
    Bu kitap uygulamaları benim için iyi olacak ,zira kitap almaya yetişemiyorum.
    Ama tabi aslolan kitaba para vermek :)

    YanıtlaSil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!