YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN 4 PROGRAMLAMA DİLİ


Bugünlerde bilgisayar programlayabilme inkar edilemez en iyi yeteneklerden biridir. Bilgisayarlarla birlikte gelişen akıllı cihazlar sayesinde bilgisayar programcılarına her zaman ihtiyaç olacak gibi görünüyor. Ancak bilgisayar programlamak o kadar kolay bir iş değil ve öğrenme için mevcut olan çeşitli programlar tarafından desteklenmiyor. 

Bu makalede, programlamayı öğreneceğiniz en iyi programlama dilleri seçeneklerine şöyle bir göz atacağız. 


1. Python

Gidin ve bir programcıya sorun. Size Python'un programlamayı öğrenmek için en iyi ortam olduğunu söyleyecektir. Bugünlerde çok sıkça kullanılan bir dil olmamasına rağmen öğrenmek için en kolay ve en eğlenceli dildir. Eğer Python yeteneğinizi iyi bir seviyeye getirirseniz bu dil size daha karmaşık dilleri öğrenirken köprü yardımı yapacaktır. 

Python dilinin öğrenmesi kolay olarak kabul edilmesinin bir diğer sebebi ise sözdizimi açısından oldukça rahattır. Yani bu demek oluyor ki kodlamanızın %100 doğru olmasına gerek yoktur. Yeni başlayanlar için harika, değil mi? Üstelik Pyhton, Raspberry Pi'ın temel programlama dillerinden biridir. Bunu göz önünde bulundurarak, Python'u Raspberry Pi'yı toplayarak veya Altium PCB tasarım yazılımıyla kendi baskılı devre kartınızı yaparak daha da yakından inceleyebilirsiniz.

2. JavaScript

Masaüstü uygulamaları çalıştırmak üzere tasarlanmış bilgisayar programları yazma niyetiniz yoksa özellikle web programlamak için kolay ve daha mümkün bir dildir. Eğer başlamak istediğiniz alan buysa JavaScript sizin için en iyi seçenektir. Oldukça ilkel olmasına rağmen bu dil birçok web sitesi tarafından halen kullanılmaktadır ve web sayfaları için gayet basit bir dille etkileşim sağlamaktadır. 

Eğer HTML'den iyi anlıyorsanız, JavaScript dilini kolayca kapabilirsiniz. Ayrıca, JavaScript'i derlemek için uzman ortamlara ihtiyaç yoktur. Diğer web programlama dilleri gibi Notepad kullanılarak yazılabilir. 

3. Java

Java'yı az önce bahsi geçen JavaScript ile karıştırmayın. Java en yaygın olarak kullanılan dillerden biri olduğu için öğrenmesi de bir o kadar pratik ve kolaydır. Birçok programcı Java ile başlar çünkü programlama dili aracılığıyla öğrenilen yetenekler C++ gibi diğer benzer temel dillere kolayca uygulanabilir. Video oyunları ve Android için kullanan Java gibi birçok aygıta özgü uygulamalar da dahil olmak üzere bir dizi farklı program çeşidine uygulanabilir Java dili. Bunu dikkate alırsanız, Java kesinlikle çok ayrıntılı bir seçim olacaktır.

4. C

Eğer programlama yeteneğinizi bir sonraki seviyeye taşımak istiyorsanız C dili en iyi tercihlerdendir. Ancak başka bir programlama dili -tercihen Java- hakkında bilgi sahibi olmadan C diline atlayış yapmanız tavsiye edilmez. Bu demek oluyor ki C'nin kodlamayı etkili bir şekilde öğrettiğini ve en çok kullanılan programlama dillerinden birinin olduğunu öğrenmiş olacaksınız. Böylelikle bir dizi projede yeteneklerinizi kullanabilir hale gelmiş olacaksınız. Eğer geniş çaplı bir dil öğrenme arayışındaysanız, C dili uzun vadede size en iyi hizmeti verecektir. 

Tabi ki programlama dili öğrenmek için birçok farklı seçenek mevcut. En popüler diller arasında en kolay öğrenebilen dilin hangisi olduğunu görebilmek için bu yazıyı paylaşma gereği duydum. Artık günümüzde programlama dillerinin öğrenmeye bu kadar erişilebilir olması sayesinde bilgisayar programlamak zor bir olay değil. Hadi o zaman, yeni bir dil öğrenmeye ve onu geliştirmeye ne dersiniz?

Hepinize iyi kodlamalar! 

12 yorum :

  1. Çok faydalı ve kaliteli bir içerik olmuş. Emeğine sağlık. Bende çok meraklıyım bu programlama mevzuna. Uzun süredir html ve css çalışıyorum. Sor bir neden :) Sözde kendime blog teması yapacaktım ama nerdeeeee :) epey bir şey öğrendim ama yine pek bir şey yapamadım. Yinede çalışmaya devam ediyorum belki bir gün istediğim gibi bir temam olur :)

    YanıtlaSil
  2. Blog teması yapabilmek çok kolay bir iş değil aslında, uzun uğraş gerektirir. Haklısın. Ama yine de planlı ve stratejik düşünmeyi öğretiyor bu yüzden çok seviyorum yazılımı. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Haklısın :) Ben kitabı bitirdim ama hala bir şey yapamıyorum :) Aslında amacım sadece düzenleme yapacak kadar seviyeye gelmek. Belki bir gün :)
    Ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Sürekli pratik yapıp üstünde çalışmak lazım, o yüzden zor bi iş. Kısa sürede öğrenirsin aslında birazcık çabayla. :) İyi kodlamalar! :)

    YanıtlaSil
  5. Şimdilik hobim oldu aslında. Öğrenirken çokta eğleniyorum :) Teşekkürler sana da :)

    YanıtlaSil
  6. Bu arada söylemeyi unuttum blog tasarımını çok beğendim çok başarılısın bu konuda tekrar tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hobi olarak başladıysan devamı zaten gelir. Gerçekten çok eğlenceli. :)
      Çok teşekkür ederim, tasarım konusunda ciddi çaba gösteriyorum. Böyle geri dönüşler çok mutlu ediyor. :)

      Sil
    2. Evet inanılmaz eğlenceli :) Bu arada bende makine mühendisiyim meslektaş sayılırız :)
      Evet gerçekten teman harika tasarımına bayıldım :)
      Çok konuştum kusuruma bakma tekrar teşekkürler :)

      Sil
    3. Aa çok güzel, ben de makine mühendisliğine ilgi duyuyorum aslında. :)
      Çok teşekkür ederim. :)
      Ne demek, estağfurullah. :)

      Sil
    4. İlgi duyuyor olmana sevindim :) Rica ederim :)

      Sil
  7. Phyton u bu aralar sık duymaya başlamıştım. Çok güzel özet geçmişsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, özellikle yapay zeka alanında önemi büyük okuduğum kadarıyla. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!