SANA SÖYLEYEMEDİĞİM HER ŞEY (CELESTE NG) | KİTAP YORUMU


Yine yeni bir kitap yorumu olan yazımla karşınızdayım. Seviyor musunuz bilmiyorum bu tarz içerikleri ama ben bu yazıları oluşturmaktan çok keyif alıyorum, ne yalan söyleyeyim.

Bu seferki kitap, Sana Söyleyemediğim Her Şey. 

Lydia öldü. Ama henüz kimse bilmiyor...Böyle başlıyor bu hikaye. Lydia'nın kahvaltıya inmediği o mayıs sabahında. Lee ailesi; pişmanlıkları ve kırgınlıkları, ihanetleri ve güvensizlikleri, söyledikleri ve söyleyemedikleriyle mutfak masasında beklerken. Sonrası, adına mutluluk dediğimiz denge oyunu ve bizi bir arada tutan sırlar üzerine başka bir hikaye... (Tanıtım Bülteni)

Aile dramını anlatan bir kurgusu var. Dili akıcı, merak uyandırıcı. Ancak ben ilk bölümü okurken biraz zorlandım yani sürekli bir geçmişe dönüp şimdiki zamana geri dönme var hangisinden bahsediyor diye anlamak için uğraştım biraz. Belki benim eksikliğimden kaynaklanıyordur, bu tip anlatımı olan çok kitap okumadım.

Kapağından ilk başta hoşlanmadım açık konuşmak gerekirse. Hatta ergen kitabı gibi geldi ama dedim ki "Kitaplar kapaklarıyla, insanlar dış görünüşüyle yargılanamaz." Ki gerçekten de öyle oldu. Kapak başarısız "bana göre" ama içerik neredeyse mükemmel. 

Kendime yakın gördüğüm bir karakter Marilyn oldu çünkü düşünceleri benimkine yakın. Mükemmeliyetçi, hedef odaklı, hayallerini gerçekleştirme arzusu taşıyan bir tutumu var. 

Hikayenin neredeyse yüzde seksenlik kısmı evin en küçüğü olan Hannah'nın gözünden anlatılıyor. Yazar bazı yerlerde karakterin bakış açısını kullanmış. Ben bu tarz anlatım biçimini daha çok seviyorum. İzlenimler çok önemli bana göre çünkü hikayeyle ilgili birçok detay ve ipucu verir.

Ebeveynler bazen çocukları üzerinde ne kadar çok baskı kurduğunu, onları istemeden, fark etmeden zor duruma soktuklarının farkına varamıyor. Aslında bu mesajı alabilmeleri için ebeveynlerin okuması gereken bir kitap aynı zamanda.

Ben sonuna kadar Lydia'yı kimin öldürdüğünü tahmin edemedim aslında, en sonunda anlıyorsunuz. Finalde işler raydan çıkıyor, güzel olmuş.

Genel anlamda ben beğendim, okumanızı tavsiye ederim. 



Puanım 4.5/5 (KAPAKTAN KIRDIM :D)

Hepinize iyi okumalar!

6 yorum :

  1. Güzel bir paylaşım olmuş.Teşekkür ederim :)

    Ben kitap kapağı konusunda fazlasıyla takıntılı birisiyim. Kitapların diğer ülkelerde yayınlanan kapaklarına baktığımda ülkemizdeki kitap kapakları gerçekten memnun etmiyor beni. Bu konuda yayın evleri daha fazla hassas olmalı bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. :)

      Kesinlikle öyle. Çok özensiz bir tasarım anlayışımız var ne yazık ki.

      Sil
  2. Kesinlikle. Bazen şans vermek gerekebiliyor. En azından satın almadan önce birkaç sayfa okumak lazım. Çok teşekkürler. :')

    YanıtlaSil
  3. Geçen aylarda ben de Sana Söyleyemediğim Her Şey'i okudum ve çok beğendim. Kitaba hiç beklentim olmadan başlamıştım. Kapağı kitaba hiç uygun değil. İsmi ve kapağı yüzünden aşk romanı sandım ama çok etkileyici bir dram çıktı. İyi ki okumuşum diyorum.

    Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet pek uygun bir kapak tasarımı yok. Ben de aşk romanı falan sandım. Hatta sırf okumuş olmak için almıştım ama güzel bir aile dramı var söylediğiniz gibi.

      Ben teşekkür ederim, hoşgeldiniz. :)

      Sil
  4. Yazınız çok detaylı ve güzel olmuş ben de yazıma beklerim : https://prismaticdiaries.blogspot.com/2021/03/sana-soyleyemedigim-her-sey.html

    YanıtlaSil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!