BİLGİ ÇAĞINI ANLAYAMADIK (ABDULLAH REHA NAZLI) | KİTAP YORUMU


Merhaba! Biraz roman okumaya ara vermek istedim. Bu yüzden deneme, teknoloji-mühendislik türünde bir kitap okumaya karar verdim. Instagram üzerinden hesabını takip etmiştim daha sonra kitabını almıştım. 

Kitabın içeriğine gelelim. Adından da anlaşıldığı gibi bilgi çağını doğru, amacında kullanmayışımıza bir yakınması var yazarın. Günümüzde interneti yanlış, sosyal medya araçlarını bilgiyi yaymaktan çok gereksiz kullandığımıza dair eleştirel bir anlatımı var.

Teknoloji ilerledikçe ve bilgiye ulaşmak kolaylaştıkça nasıl tembelleştiğimizden, yalan yanlış bilgileri sorgusuzca yaydığımızdan ve interneti nasıl kompleks bir bilgi çöplüğüne çevirdiğimizden bahsetmiş.
Birkaç on yıl içinde tüm insanlık tarihinden fazla gelişme gördük. Kavramlar baştan aşağı değişti, bilgi ayağımıza kadar geldi. Ancak bizler, yüz milyonlarca sayfayı bir saniyeden kısa sürede tarayıp aradığımız içeriği önem sırasına göre dizen ve 1 milyar kişiyi aynı platformda toplayan iki teknolojiyi eğlence ve dedikodu araçlarına dönüştürdük. Çağı değiştirecek kadar artan teknoloji, düşünce tarzımızı ve alışkanlıklarımızı değiştirmedi.(Tanıtım Bülteni)
Az ve öz bir şekilde düşüncelerini aktardığı, çeşitli materyallerle desteklediği samimi bir havası vardı. Bir dizi denemeden oluşan bu kitap bana kesinlikle bir şeyler kattı. 

Ben yazarla tamamen aynı görüşteyim. Çoğu yazısında fikrini destekleyici unsurlara yer vermesini çok beğendim.

Samimi, anlaşılması zor terimlerle boğmayan basit bir anlatımı var. 

Aslında gözden kaçırdığımız, üretmekten yoksun, üretilmişi sorgulamadan yayan bir yapımız var. Bunu sık sık yapıyoruz. Bilinçsizce yapıyoruz. Bunu genel olarak çoğu kısımda vurguluyor.

Kitaptaki tek sorun ise fazla yazım hatası var. Göze sürekli batıyor. Beni rahatsız ediyor. İçerik her ne kadar görünenden daha önemli olsa da biraz özen gösterilmeliydi diye düşünüyorum. Belki elimdeki eski basım olduğundan kaynaklanıyordur.

Ben şiddetle okumanızı tavsiye ediyorum. 

Puanım: 5/5

Alıntılar:

"...Sonra günün birinde reklamcılığa ilgi duydukça nedenini anlamaya başladım. Yayıncı kuruluşlar toplumun büyük kesimine hitap eder ki, daha çok kişi tarafından takip edilip daha iyi reklam geliri elde ederler. Bunun için çoğunluğu kapsayabilmek için de ortalama zekanın biraz altında yayın yapmak gerekir."

"YouTube'da milyonlarca video içindeki ilk 10 videonun  9 tanesi müzik, 1 tanesi komik video "Charlie bit me". Toplumun ortak paydası Gangnam Style ve yeni çıkan bir tanesi daha. Yani ortalama zekamızın biraz altı "sıfır" zekaya denk geliyor. Kendimizi biçtiğimiz rol bu."


"İnsan bir ömürde ortalama 26 yıl uyurmuş. Sevmediği bir işte çalışan kişinin ihtiyaçları ve çalışma süresi çıkarıldığında kendine ayıracağı birkaç yıl vakti oluyor. Bu süreyi de televizyona ve internetin televizyona benzer yönlerine harcıyor. Yani artık aslında yaşamıyoruz, sadece bir ışık parlaması gibi dünyada bir an görünüyor ve sonra kayboluyoruz."


"...Ayrıca bazı özel konular bazı özel kişilere de anlattırılabilir. Müzik dersine Sezen Aksu'nun, Milli Güvenlik dersine Genel Kurmay Başkanı'nın, Kimya dersine Oktay Sinanoğlu'nun, Edebiyat dersine Yaşar Kemal'in, İngilizce dersine çocukların sevdiği meşhur bir yabancı aktörün, Beden Eğitimi dersine sevilen futbolcukarın girdiğini düşünsenize... Çocukların ilgisi nasıl değişecektir."

Keyifli okumalar!

2 yorum :

  1. Gerçekten de bilgi çağını anlamaktan uzağız. Rast gele kullanıyor, ray gele yaşıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Kitapta bu konuyla alakalı çok güzel noktalara değinmiş yazar.

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!